Tiedote Noppa-sudenpentukisoista

Hämeen Partiopiiri järjestää lauantaina 3.10. Noppa-sudenpentukisat vain Forssassa.

Ruovedellä järjestettäväksi aiottu toinen Noppa-sudenpentukisa on päätetty perua, koska toisena järjestelyvastuullisena ollut Mäntän alue ja siellä Stoolin Partiolaiset Ruovedeltä ovat ilmoittaneet, että vallitsevan koronatilanteen takia he vetäytyvät kisojen järjestelyistä.

Forssassa pidettäviin kisoihin voi ilmoittautua pentueita vain piirin eteläisiltä alueilta (Akaa, Forssa, Hämeenlinna, Riihimäki ja Päijät-Häme). Ilmoittautuminen kisaan päättyy tiistaina 22.9. https://kuksa.partio.fi/Kotisivut/login.aspx?Id=31662 Pahoittelemme Ruoveden kisan peruutuksesta aiheutuvaa haittaa lippukunnille!

Pohjoisen alueen lippukunnilla on mahdollista järjestää omat Noppa-kisat pentueillensa. Tiedotamme ensi tiistaina 22.9. tarkemmin Partiotoimistolta tilattavasta Noppa-boxista, josta löytyvät kisatehtävät ja niihin tarvittavat materiaalit sekä kisamerkit.

Seikkailijakisat ”7” -järjestetään tällä tietoa normaalisti Janakkalassa ja Pirkkalassa 10.10. ja niihin ilmoittautuminen päättyy torstaina 24.9.

Hämeen Partiopiiri seuraa tilannetta sekä valtioneuvoston, AVI:n ja muiden viranomaisten linjauksia ja muuttaa tarvittaessa omia ohjeistuksiaan.
Lippukuntien tulee omissa tapahtumissaan huomioida koronaturvallisuuteen liittyvät ohjeistukset:

Partiopiirin ja lippukuntien tapahtumiin osallistuvien tulee noudattaa seuraavia ohjeita:

• Jos vähänkään tunnet olevasi kipeä, niin jää kotiin! (esim. yskä, kurkkukipu, kuume, hengenahdistus, lihaskivut, vatsaoireet tai päänsärky)
  • Riskiryhmään kuuluvien tai riskiryhmän kanssa samassa taloudessa asuvien tulee käyttää tapahtumaan osallistumiseen erityistä harkintaa.
  • Tultaessa sisätilaan käytetään käsidesiä.
  • Kädet pestään vedellä ja saippualla ruokailuun tultaessa ja kun kädet ovat näkyvästi likaiset. Jos käsienpesu ei ole mahdollista, käytetään käsidesiä.
  • Aivastamisen tai yskimisen yhteydessä suun eteen laitetaan kertakäyttöliina, joka heitetään heti käytön jälkeen pois. Jos nenäliinaa ei ole saatavilla, suojataan suu kyynärtaipeella. Kädet pestään tämän jälkeen.
  • Tullessasi tapahtumapaikalle julkisilla kulkuneuvoilla suosittelemme kasvomaskin käyttöä.
  • Noudata tapahtuman järjestäjän suullisia ja kirjallisia ohjeista

Lisätietoja: Heli Lehtomäki, järjestöpäällikkö, 050-3110 921, heli.lehtomaki@partio.fi

Muissa koronaan liittyvissä kysymyksissä olkaa tarvittaessa yhteydessä
piirin toiminnanjohtajaan: Tommi Nyman, 050-311 0919, tommi.nyman@partio.fi