Pajaniemi

Pajaniemen leirialue on noin 2,5 hehtaarin kokoinen alue Tervajärven rannalla Lempäälässä. Alue muodostuu kahdesta vierekkäisestä niemestä, joista toinen on tarkoitettu telttailuun ja toisella sijaitsevat alueen rakennukset.

Leirialueen päärakennuksena on vuonna 2001 valmistunut Pajapirtti. Rannassa on uusi puulämmitteinen sauna, jonka lauteille mahtuu kerrallaan useampi kylpijä. Niemen kärjessä sijaitsee alueen nuotiopaikka. Piha-alueeelta löytyvät myös säiliökäymälät ja puuvarastot.

Hirsisen Pajapirtin molemmissa päädyissä on koko pirtin levyiset kuistit. Alakerrassa on eteinen, isohko keittiö sekä suuri takkatupa. Pirtin kahdelle parvelle mahtuu majoittumaan n. 20 henkeä patjoille.

Keittiön varusteina on suurtalousliesi ja -uuni, kaksi jääkaappia (ei pakastinta), tiskipöytä sekä hyvät työpöytätasot. Keittiössä on myös peruskeittiövälineet: kattiloita, kauhoja sekä astiasto 20 hengelle. Juomaveden saa keittiön pikkuhanasta, suuremmasta saa pesuvettä. Pirtti lämpiää sähköllä, jolla pidetään yllä peruslämpöä. Tuvan vuolukivitakalla saa lisälämmön lisäksi myös partiomaista tunnelmaa. Pirtistä löytyy televisio ja valkokangas, mutta omat liitinjohdot on otettava mukaan.

Lähellä kaupunkia sijaitseva Pajaniemen alue soveltuu hyvin tukikohdaksi leireille ja retkille tai yhtä hyvin kursseille ja illanvietoille. Alueella on käytettävissä kaksi soutuvenettä, ja Pajaniemestä pääsee hyvin patikoimaan mm. kauniille retkeilyreitille, Birgitan polulle.

Kuvia Pajaniemestä löydät piirin kuvapankista.

Ajo-ohje

Tampereelta noin 20 km ja Hämeenlinnasta noin 65 km. Lähin linja-autopysäkki on Helsingintien risteyksessä.

Tampereen suunnasta: aja moottoritietä Helsingin suuntaan. Nouse Valkeakoski-Hakkari -rampista (Ideapark) ylös Valkeakosken suuntaan. Aja tätä Helsingintietä n. kilometri ja käänny liikenneympyrästä toisesta liittymästä Savontielle (kyltti Savo). Savontietä ajetaan n. 3,5 kilometriä, kunnes tulee Pajaniemi-kyltti tien oikeassa reunassa.

Hämeenlinnan suunnasta: aja moottoritietä Tampereen suuntaan. Nouse Valkeakoski-Kulju -rampista (Ideapark) ylös ja käänny Valkeakoskelle päin. Aja tätä Helsingintietä n. kilometri ja käänny Nesteen kohdalta vasemmalle Savontielle (kyltti Savo). Savontietä ajetaan n. 3,5 kilometriä, kunnes tulee Pajaniemi-kyltti tien oikeassa reunassa.

Peruutusehdot

Pajaniemen peruutuksissa sovelletaan seuraavia ehtoja:

• Jos peruutus tapahtuu 1 kk ennen vuokra-aikaa, ei varausta laskuteta.
  • Jos peruutus tapahtuu 2 vkoa ennen vuokra-aikaa, laskutetaan varaajalta 1/2 varaushinnasta.
  • Jos peruutus tapahtuu 1 vko tai alle viikko ennen vuokra-aikaa, laskutetaan varaajalta koko varaushinta.