Adventtikalenterikampanjan tuotoilla tukea paikallisiin lippukuntiin

Adventtikalenterimyynti on partion tärkein varainhankintakampanja. Valtakunnallisesti kalenterimyynnillä kerättiin yli 3 miljoonaa euroa partiotoiminnan tueksi. Myös Hämeen Partiopiirin alueella kampanja on nyt saatu valmiiksi ja varoja onnistuttiin keräämään loisteliaasti myös tämän myyntikampanjan aikana.

Parhaat saivat jälleen palkintonsa

Vuoden 2023 adventtimyyntikampanjaan osallistui Hämeessä yhteensä 102 lippukuntaa. Piirin alueella eniten kalentereita per jäsen myynyt lippukunta oli tänäkin vuonna Tesoman Sinisiskot (10,9 myytyä kalenteria/jäsen).

Piirissä on perinteisesti palkittu kampanjan parhaat myyjät. Tänä vuonna kolme parasta myyjää palkittiin lahjakorteilla Scandinavian Outdoor Storeen. Hämeen parhaat myyjät vuonna 2023 olivat:

  1. Joona Vuorenmaa, Kyynärön Kiertäjät, 316 myytyä kalenteria
  2. Peetu, Nastapartio, 286 myytyä kalenteria
  3. Aatos Lahti, Pirkkalan Sotkapojat, 261 myytyä kalenteria
Kuva: Joona Vuoreenmaan kotialbumi

Kysyimme piirin parhaalta myyjältä Joonalta, millaisella tekemisellä hän pääsi noin hienoon tulokseen?

Mä olin reippaalla asenteella myymässä ovelta ovelle ja Ideaparkissa. Tärkeää on mennä ihmisten luokse ja kysyä haluatteko tukea partiotoimintaa!

Joona Vuorenmaa, Kyynärön Kiertäjät

Kiitos asiakkaille ja myyjille

Hämeen alueella myytiin syksyn kampanjansa yhteensä 48 818 adventtikalenteria. Vaikka kalenterimyynnissä ei tällä kertaa ylletty huippuvuosiin, oli tulos silti positiivinen. ”Partiolaiset ympäri Suomen tekevät joka vuosi ison työn kalenterin myynnissä. Kiitos kaikille myyntiin osallistuneille ja suuret kiitokset myös kaikille kalenterin hankkineille! Kalenterimyynti on partiolaisten iso yhteinen ponnistus, joka opettaa yhteisen hyvän eteen toimimista, ihmisten kohtaamista ja rahan käsittelyä”, Suomen Partiolaisten puheenjohtaja Henri Backman kertoo.

Hämeen Partiopiiri kiittää kaikkia kampanjaan osallistuneita, niin tukijoita, myyjiä kotijoukkojakin kuin lippukuntiakin. Ilman teitä emme olisi onnistuneet kampanjassa. Nyt on aika kääntää katseet kohti kevättä ja ottaa pieni huili ennen tulevan syksyn uutta adventtikalenterikampanjaa!