Partiolaisten adventtikalenterikampanja ylsi kaikkien aikojen parhaaseen tulokseen

Uutinen Torstai - 16.01.2014

Partiolaisten adventtikalenterikampanjassa tehtiin kaikkien aikojen paras tulos niin hämäläisittäin kuin valtakunnallisestikin – Hämeessä korttien ja kalenterien myynti nousi huimat 12,8 prosenttia viime vuodesta! Lippukunnat käyttävät kerätyt varat muun muassa Lapin reissuun ja ulkohuussin hankintaan.

Partiolaisten perinteinen adventtikalenteri vietiin suorastaan käsistä. Hämeessä myyntimäärä kasvoi vielä enemmän kuin valtakunnallisesti, huikeat 7,5 %.  Edes euron hinnan nosto ei hidastanut tahtia

- Tämä osoittaa, että partiolaisten adventtikalenterilla on vankka fanijoukko, joka haluaa tukea hyvää toimintaa, Suomen Partiolaisten talousjohtaja Panu Räsänen summaa.

Lippukunnat tyytyväisiä

Suurin osa adventtikalenterin myyntituotosta jää paikallisyhdistyksien eli lippukuntien käyttöön. Lippukunnat kertovat, että viime vuoden kampanjan tuottoja käytetään muun muassa Lapin leiriin ja puolijoukkueteltan hankintaan. Monet ovat keränneet varoja myös ensi kesän Suurjuhlaa ja vuonna 2015 järjestettävää Japanin maailmanjamboreeta varten – ja aikoopa yksi lippukunta hankkia ansaitulla rahoilla uuden ulkohuussin kämpän pihaan.

Tehdyn kyselyn perusteella lippukunnat olivat pääosin tyytyväisiä viime vuoden kampanjaan. Osaltaan tästä kertoo myös se, että noin puolet lippukuntien asiamiehistä olisi valmiita lähtemään samaan pestiin myös ensi vuonna.

- Lippukuntien tyytyväisyys kampanjaan on kaiken perusta. Siksi onkin ilo kuulla, että palaute on ollut pääosin positiivista. Tästä on hyvä lähteä tekemään tämän vuoden kampanjasta vieläkin parempi! adventtikalenterikampanjasta vastannut yhteyskoordinaattori Tarja Isola hehkuttaa.